Wednesday, January 23, 2008

انا مسافره بعيييييد

ياجماعه انا مسافره الامارات وهاعد هناك شويه كده واجى تانى

بجد انا البلد دى بمووووووت فيها اتربيت عمرى كله فيها حافظه شوارعها حته حته

الناس هناك عارفانى وانا عارفهم

لما بروح هناك وانام على سريرى بحس انى جيت بيتى وانام مرتاحه جداااااا
برغم انى بحب مصر برضه بس هناك ليه تأثير تانى على حياتى ممكن عشان قضت فيها طفولتى كلها ولحد دلوقتى هناك ومابنزلش مصر الا عشان الدراسه بس مش عارفه المهم انا جبت شويه صور للاماكن اللى جنب بيتنا هناك

......,,,,,,,,,,,,,,,,






دى بقى قناه القصباء بتوصل بين البحيره والخليج قال يعنى زى قناه السويس كده




ده بقى السوق المركزى يعنى لما ماما تحب تفترى على بابا شويتين وتسترى دهب وهو مايكونش عايز يوديها سوق الدهب(بيبقى مكسل يسوق)؟

بيوديها تشترى منه اهه جنب البيت

بس انا بقى موتى وسمى انى اروحه بكرهه جدااااا مش عارفه ليه

دى بقى بحيره خالدزى الكورنيش كده عندنا مع بعض التعديلاااات



محدش يسألنى مين خالد ده؟؟؟


دى بقى اسمها خورفكان منطقه بعيده عننا جداااا بس زى منتو شايفين تحفه اصلا يعنى بناخد حبه سياحه هناك

بس من جوه الجبل اللى انتى شايفنه ده حاجه تانيه خالص بس مش لاقيه صوره ليه لو رحناها المره دى هابقى اصورهاليكو



البحر بتاعنا مش بتاعى دادى ومامى لا بتاع الشارقه مش بنشوفو الا فى الشتا بس


ويعنى انتو هنا بتبقو بتصيفوا واحنا بنسيح هناك يابختكو بأقر عليكو











  • انا بقى ساكنه فى المنطقه دى الانستين دول مديين ضهرهم لبيتى (اتعدلى يابت انتى وهيا)؟؟

    شايفين الهنود كتير ازاى هناك مابحبهومش خاااالص ببقى هاموت لو واحد عدى من جنبى







    ايه ده ايه اللى جايبك فى نص البوست ياخالو احمد لو سمحت عن اذنك عشان عايزه اكمل الصور
    بقولك ايه صحيح وصيتك المدونه وانا مسافره خلى بالك منها

    والنعمه هاتوحشنى










ده جامع الملك فيصل جنب بيت البت منال جيالك يابت اهه وحشتينى وبرضه بنروح الجيم اللى جانبوا(اصل النشاط واخدنا)؟



اانا بقى ساكنه فى شارع العروبه ومنال فى شارع الملك فيصل مش بعيد اوى عن بعضينا

ياجماعه اى حد عايز اى حاجه من هناك يوقل ماتتكسفوش انا برضه زى ماما؟؟؟ ماشى بااااااااى

انا هاقوم بقى عشان انا تعبت من الاعده بصراحه ورجلى وجعتنى الواحد حاسس انه متجبس فى الجبس ده

شاممكن يعنى المهم بقى يلا باى زى ماقلتلكو

11 comments:

amraction said...

تروحى وترجعى بالسلامه يا فتفوته.. الامارات هتنور بوجودك.. ومصر هتضلم من غيرك..
طبعا نفاق واضح.. ههههه

Unknown said...

فوتيييييييييييي
هتوحشينييييي موتتتتتتت
يابت انت
تبقي تدخلي نت هناك
ماليش دعوة
طمنيني عليكي بليز
عيزاكي يابت انت في مواضيع كتيرررررررررر
واخدالي بالك
هههههههه
يلا متتاخريش
سلامممممممممممممممم

أُكتب بالرصاص said...

الامارات هاتنور

أخيرا لاقيت مصريين في الامارات


دا انت ساكنة جنبا


انا في شارع المطار..ابو ظبي
يعني المسافة
مئتين كيلو بس

Ahmed Al-Sabbagh said...

صديقتى الجميلة العزيزة نونا

معلش انا دايما كدة متطفل

وتلاقينى طلعت فى نص البوووست

:)

يارب ترجعى لنا بألف سلامة

وما تتأخريش

احنا منتظرين اهو

بوست جمييييييل اوى اوى

وكمان الصور حلوة بجد

انتى ليكى تاج عندى

لما ترجعى ان شاء الله

منتظر الاجابة

اوراق الاجابة هتتلم فى مارس

تحياتى

yours : Ahmed

بنوته مصرية said...

فتفوته
تروحي وترجعي بلسلامه

تصدقي انا حبيت الامارات من الصور

بس متنسيش بلدك ولا ولاد بلدك

تحياتي وربنا يوفقك

رودي

Famy Qandil said...

هههههههه
بجد عرضك تحفة للامارات
بس انا ما عرفتش بعد كل دا انتى في اماراة
الشارقة ممكن دا استنتاجى الاخير
:D
ربنا يرجعك بالسلامة يا فتافيت

Blank-Socrate said...

تسافرى و ترجعى بالسلامه
صور جميله جدا
اكيد فى نت فى الامارات
:)

فتوح أبو المفاتيح said...

بجد
عندك حق حق انك تفوتي مصر
دا انتم عايشن في منطقة
خراااااافة
بسم الله ما شاء الله
دا ولا اسكندرية
بس اسكندرية حبيبتي ليها طعم ولون تاني

بس يا خسارة
مش هتعرفي تروحي الجيم عشان رجلك المكسورة
ربنا يقومك بالسلامة

بس برضه دي مش بلدك
لأنك هناك اسمك مصرية
مش اماراتية
وكمان
هناك مش بلدك
هناك الهنود أكتر منكم
وانت مش طايقاهم
وطول اليوم نازلين غنا زي الأفلام
الهندي
بس برضه هناك دي مش بلدك

وعظيمة ياااامصر

فتوح أبو المفاتيح said...

آه نسيت
أكيد فيه نت في الأمارات
ولا هما متخلفين للدرجادي
شكلنا إحنا المصريين برضه شعب عظيم ومتقدم
ها ها ها ها ها

ftafeet said...

ميرسى اوى ياجكاعه على الكومنتات دى ومعلش مكنتش عارفه ارد بس الحمد لله انا جييييييييييييت خلاص
والله ياجماعه هو فى نت فى الامارات بس انا اللى الكمبيوتر هناك بعافيه حبتين

Anonymous said...

هوا السوق المركزي فيه دهب؟
ع بالي ان كله سمك و خضار، مش عارف لأني ما رحتوش من زمان

أما البحر بقى فمش بتاعك، دا بتاعي أنا ف أبوظبي

تمام كدة؟



حقوق النشر محفوظه

بصوا بقى حقوق الفزلكه و والتفكير والكتابه والنشر ووجع الصوابع على الكى بورد محفوظه
ماشى وقد ازعر من انزر اصدى اعذرمن انذر
سلااااااااااام