Saturday, March 15, 2008

جزر جزر جزر



انا بحب الجزر ومش حب عادى كنا قلنا ماشى ده حب لدرجه الادمان يعنى انا هاحكيلكو ازاى


انا اول ماقوم من النوم الصبح لازم اشرب كوبايه عصير جزر يعنى بدل كوبايه عصير البرتقال او الشاى بلبن



وبعدين على الغدا بقى ايه لازم اكل بعديه جزر علشان قال يعنى تحليه



وبليل بقى وانا اعده ادام التلفزيون ايه اللى بيحصل انى بدل اللب والسودانى والحاجات دى اقطع حبه جزر واكلهوم لما عرفت فى جزر احمر مترحتش الا لما جيته ودقته بس البرتقالى مافيش زيه لايعلى عليه






وبعدين ادخل انام احلم بقى ان فى جزرايه صغيره طايره فى السما وبتضحكلى وانا بجرى وراها علشان اكلها







ولما بقى بتجيلى كوابيس بحلم ان الجزرايه وحش وبيجرى ورايا وانا بقولا يامااااااااااااااااااااااااااااامى الحقينى






اوقات لما ابقى اعده فى روقان كده وباكل الجزرايه اللى فى ايدى وبسمع عبد الحليم واتخيل يوم فرحى هاعمل ايه اعد افكر انى عايزه اتجوز واحد لابس جزر وانا هاعمل فستانى على شكل جزرايه والتورته هاتبقى تورته جزر ولما نتجوز نجيب اطفال على شكل جزر صغنن ونبقى مستر &مسز جزر










انا لما باعد اتفرج على نشره الاخبار والحاله السياسيه تشعشع عندى وافكر فى القوانين بقى والحاجات دى بتجيى فى دماغى على طول اشرع قانون جزرايه لكل مواطن واعمل على نشر الوعى الفكرى لفوئد الجزر واهميته




ودلوقتى هاوريكو الشنطه والكوتشى بتاعى اللى نفسى فيهم


















اوقات بحس ان الجزر اتخنق منى وهاينتحر من كتير منا باكله

شفتو بقى انا بحب الجزر اد ايه يااااااااااااااه جزر حبيبى










34 comments:

amraction said...

جزررررر.... انت فين يا خويا

زى ما قلت قبل كده.. انتى لازم تتجوزى بياع خضار واخد ما جستير فى الجزر

لسه كاتب عندى فى البلوج عن الادمان والمخدرات.. مكنتش اعرف ان فيه ناس بتشم جزر وتضربه فى حقن

زباح الفل.. فل ايه.. صباح الجزر

amraction said...

اه صحيح.. العيال هتوديهم مدارس ايه.. ام عبده للخضار واللغات؟؟

amraction said...

حلو موضوع جزرايه لكل مواطن ده..الجزر للجميع.. لا طماطم بعد اليوم

الجزر التام او السلطه الزئام
جزر جزر يحيا جزر

تلات تعليقات ورا بعض.. اى خدمه يا باجز باننى

Unknown said...

هههههه
انا كمان بحب الجزر
بس مش للدرجة
بس علي فكرة انا بعرف
اعمل زي الشنطة
دي
هبقي اعملك جزراية كبيرة
اي خدعةةةةةةةةةة
ههههههه
مرسي ياحببتي
علي تعليقك عندي وعقبالك
يلا سلام

ftafeet said...

كده ياعمر كده والله واعلم بتتريئ عليا

ماشى ماشى

بس برضه مش هتنازل عن حبى للجزر مش هتنازل عنو ابدا مها يكووووووووون

وانا باجز بنى ماشى ماشى دنتا هتتاكل دماغك انهرده

ftafeet said...

بجد يامنمن بتحبى الجزر احنا لازم نعمل حزب محبى الجزر ولازم تدمنى عليه زيى بظبط

وانا هاستنى الشنطه الجزره متتصوريتش فرحتى اد ايه بيها هييييييييييييه وهايبقى عندى شنطه

amraction said...

انا ما بتريقش يا جزرايه هانم مرات خس باشا

انا بهرج بس
هههههههههههههه

صالح سعيد said...

انا حاسس انى وقعت فى جزيرة الجزر
ههههههههههههههه
البوست دمه خفيف
ومدونه جيده الى حد ما
دى الصراحه
ربنا يزيدك ويوفقك
تقبلى تحياتى

صوت من مصر said...

والله الله يكون فى عون الجزر
بس عموما ياريت يا فتافيت ميبقاش فى ازمه جزر فى البلد بسببك

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا said...

هو فيه حد يكره الجزر اهو علي الاقل مغذي
علي فكرة الكوتشي كدة يبقي فردة وفردة
بس يجنن ... جديدة

ftafeet said...

ياااااااااااه انا بقى نفسى اوى فى جزيره الجزر دى ياصالح نورتنى فى المدونه والمره الجايه منى ليك شوب عصير جزر هديه

..........
صوت من مصر
تعليقاتك عندى ليها شكل تانى كده برضه تفتكر يعنى الجزر هايزهق منى بس متخفش انا عندى احتياطى عالمى من الجزر مخبياه فى الاستخوبس كده هابقى اديك حبه لو حصل ازمه
.............
على فكره عجبنى اوى اسم المفقوعه مرارتها ده جديد اوى

نورتينى ياقمر عندى
بس سيبك انتى شفتى الفستان ماشى مع الشنطه والكوتشى اصلى بعمل طقم
اصل انا بت شيك واحب البس واتدلع كده

Ahmed Al-Sabbagh said...

الأول اعرفك بنفسى

انا الاستاذ / جزر خريج كلية الزراعة جامعة القاهرة قسم جزر برتقانى

وعجبنى البوست ده اوى ولو سمحتى تمضى لى الانتوجراف دهو

:)

تحياتى

جزرة

ftafeet said...

ياااااااااه بقا لينا واسطه فى اكادميه الجزر البرتقالى يافرحتى يافرحتى لولولولولولولولى

وايه اسم على مسمى عم جزره دنتا جاااااااامد ياجزره بيه

وبما انى كبيره الجزارين(مش بتوع اللحمه بتوع الجزر)؟
هامضيلك على الانتوجراف بتاعك
اهه
نونااااااا

مدحت محمد said...

مشكلة يافتافيت
ياصباح الجزر
بدال صباح الفل
ههههههههه
ربنا يكرمك براجل
يعرف قيمة الجزر
ياكلك جزر ويلبسك جزر
وتروحى تجيبى مع الطقم فردة جزرة
ويسالك فى المحل يقلك
الجزرة بتاعتك مقاسها كام
هههههههههههه
يالا تصبحى على جزرة

ftafeet said...

ازيك يامدحت منور البولج عندى والله

يارب يامدحت من بقك لباب السما ان ربنا يرزقنى براجل يحب الجزر هو انا اطول

Desert cat said...

جززززززززر
يا بخته بيكى يا نونا
الجزر طبعا

رئـــــيسـة حزب الأحلام said...

السلام عليكم الله نفسى اشرب عصير الجزر دة انا نفسى فى شفطة

Bongo said...

اول مرة اشوف حد بيحب الجزر الحب الشنيع ده هههههههههه

هو لذيذ بس مش للدرجه دي :D

بوست لذيذ

و المدونه كلها لذيذة بس المفروض كان يبقي لونها اورانج .. لون الجزرة


:D

تحياتي

DayDreaming said...

ايه يا بنتي فيلم الجزر ده
ههههههههههههههههه
بوست دمه خفيف اوي .شربات بجد لا قصدي يعني جزر بجد

Anonymous said...

ووقت ما تبقى عايزني بس قول





جزر
هتلاقيني طلعتلك




على فكرة أراض حب الجزر دي بتروح على طول
ما تقلقيش
هي ديتها أكلة ملوخية بالأرانب
وكله هيبقى تمام
"مين ده؟"

فتوح أبو المفاتيح said...

صباااااا جزر عظمتكم
انا قلت من الأول
. . .
ولا أقولك بلااااااااااش
حب الجزر
شئ مشروع لكل مواطن
انت المواطن الجزر
هنلاقي المواطن الفول
وهنلاقي المواطن رغيف العيش
بس سؤال
بتجيبي الجزر دا كله منيييييييين ؟
طب وفي المواسم اللي مفيهاش جزر
بتعملي ايه
سؤااااال في العمق
صح ولا ايه
هههه
خييييييييير
محدش عارف الخير فين
سلاااااااام

ftafeet said...

ازيك يانانا
انتى شايفه ان الجزر يابخته بيا وانا نازله فيه اكل طيب والله فيكى الخير ياقمر

................

رئيسه حزب الاحلام
نورتينى فى البلوج وليكى عليا ياستى ابقى ابعتلك شوب عصير جزر مش شفطه بس
.................

bongo
نورتنى ياقمر انت عمرك ماشفت حد بيحب الجزر كده بس اديك شوفت اهه ياعم اى خدمه

بس بزمتك لو البلوح لونه اورانج مش كان هايبقى صعب اوى بس والله لاجرب اللون ده مش هازعلك

..............

ftafeet said...

DayDreaming
ميرسى ياجميل وكل ااما تحب تتفرج على فيلم جديد تعالى هنا

نورتنى

...............

غربه وطن

مع انى مش فاهمه بظبط ايه ده بس مافيش مشكل منورنى برضه


................

ابراهيم


جزر


مطلعتش ليه انت بتضحك عليا

انا مش عايزه اعراض حب الجزر تروح من عندى وانا مابحبش الملوخيه وكمان الارانب اكلها ازاى يعنى وهيا صحبتى وبتاكل الجزر معايا

نورتنى ياقمر
........................
فتوووح ابو المفاتيج فينك ياراجل

وحشتنا

صباح الخير

اى نعم انا المواطن الجزره

وبعدين انا عمرى ماشفت ان مافيش جزر فى السوبر ماركت على طول فيه جزر
ممكن بقى عاملين حسابهم انى بحبه وبيتصرفواا بس عمتا انا عندى مخزون احتياطى فى حال شح من السوق ولا حاجه

"النجم القادم" said...

السلام عليكم اختنا الفاضلة

كل جزرة وانتى طيبة
اقصد

كل سنة وانتى طيبة

والجزر بيقوى النظر

وايه رايك نعمل جمهورية الجزر لعالمية
هههههههههههههه

تحياتى لكى اختنا الفاضلة

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

انا اول ما شوفت صورة البروفايل دي قلت اكيد صاحبة المدونة دي دمها خفيف

ربنا يكرمك والله ضحكتيني من قلبي فعلا
اشكرك بشدة
وعلى فكرة انا حبيت الجزر بسببك

اما اوقم ادعبس على جزراية
:D

ftafeet said...

النجم القادم ازيك
والله فرحت اوى لما لقيتك عندى
وكل سنه وانت طيب ياجميل وانا موفاقه على حكايه الجمهوريه

مع انى يعن بفضل انها تكون مملكه عشان ابقى اورثها لعيالى ولعيال عيالى
هو انا اقل من حد فى حاجه

...............


الالام وامال
نورتنى بجد عندى فى البلوج واتمنى اشوف كتير الحمد لله ان البولج عجبك
واى خدمه ياعم على الضحك احنا فى الخدمه بس انا اصلا بت سكر

وابقى دعبسلى معاك على جزرايه

صوت من مصر said...

نهى بجد امتى هنشوف موضوع عن الطماطم
ولا ملهاش نصيب عشان مجنونه
تانى حاجه شكرا على استضافه الفيس بوك
محمد كمال ؟

basma saghir said...

لا حول ولاقوة الا بالله...ودي ليها علاج دي..طب مينفعش خيار؟

بس من ناحية اخرى قالوا زمان الجزر يقوي النظر..واهو ادمان الجزر احسن من ادمان حاجة تانية والعياذ بالله

بالهنا والشفا على قلبك

أسما said...

فتفوتة انت بنت تحفة و دمك شربات... ٌٍٍآه اقصد جزر. انا حبيتك اوي ي ي ي ي

ammar said...

الـــــــــــــــه
بوست جميل اوى
ده شعر فى لجزر ولا ايه ؟
انا منزل برده حتت بوست
اتمنى تقرأيه
تقبلى مرورى

صحفية روشة said...

انتى مجنونة جزر ولا اية
سنانك هتطول زى الارانب كدة

Anonymous said...

صباح الجزر
ومساء الجزر
اية الحاجت الحلوة ديت يا فتافيت وعلي العموم الجزر بيقوي النظر
علي كدة نظرك حلو ان شاء الله
ههههههه
تقبلي مروري

ftafeet said...

صوت من مصر

لا مش هانزل على الطماطم علشان انا مش بحبها عرفت بقى

::::::::::::

بيسو لا ماينفعش خيار لانى برضه مش بحبه

نورتنى هنا فى البلوج بجد
::::::::::::::::::::::::

Isolde

ميرسى ده بس من زوقك والله انا كمان حبيتك وعجبنى البلوج بتاعك بجد
نورتينى وهاستنى اشوفك تانى

::::::::::::::::::

عماااااار

نورتنى

اه يعنى لو منكتش كتبت شعر فى الجزر هاكتب فى مين يعنى اه نعمه من عند ربنا

على فكره انا شوفت البوست بتاعك وعجبنى مدونتك حلوه

:::::::::::::::

صحفيه روشه

انا اه مدمنه جزر ومتخافيش سنانى مش هاتطول ولا حاجه انا موقفاها عند حدها

::::::::::::::::::::

قلم رصاص


نورتنى فى المدونه هنا

اه الحمد لله انا نظرى 6على 6

شفت بقى



نونااا

Sara said...

بجد دمك خفيف مووووووووووووووت وحاطة شوية صور تحفة
بجد هلكتيني ضحك



حقوق النشر محفوظه

بصوا بقى حقوق الفزلكه و والتفكير والكتابه والنشر ووجع الصوابع على الكى بورد محفوظه
ماشى وقد ازعر من انزر اصدى اعذرمن انذر
سلااااااااااام